Nieuws

17 februari 2022

De klant aan het woord; Össur!

Ossur Peter Slijkhuis, directeur Össur Academy

Afgelopen zomer, heeft GISB bij Össur in Eindhoven een mooie trainingsstudio geplaatst. Aansluitend mochten we hetzelfde systeem ook implementeren bij de vestigingen in Keulen en Manchester.
Maar wat komt er nu zoal bij kijken voor een klant en hoe is Össur tot het besluit gekomen om voor onze oplossing te kiezen?
Lees hieronder geen commercieel praatje, maar het verhaal van de klant!

Waar was Össur naar op zoek?
We hadden een goede kwalitatieve oplossing nodig om o.a. webinars te kunnen geven. Bij onze vestiging in Manchester had men een video-equipment oplossing bedacht, bestaande uitmeerdere iPads en iPhones welke geplaatst waren op verschillende tripods. De video’s die hiermee gemaakt werden voldeden op zich wel, maar het was geen oplossing voor de toekomst.

Voor de vestiging in Eindhoven moest er ook een oplossing gezocht worden. Maar om voor eenzelfde oplossing te gaan en al die iPads en iPhones gecoördineerd te laten lopen via Teams en Zoom; dat zou een gigantische klus worden. We zochten een goede oplossing waarmee we webinars konden geven (intern en extern), en bij voorkeur een oplossing die ook nog eens makkelijk in gebruik was.

Hoe ben je te werk gegaan?
We hebben 3 partijen uitgenodigd en voorafgaand aan de demo hebben we gevraagd wat de oplossingen waren die aangeboden werden.

Waarom is er voor GISB gekozen?
De 1ste partij kwam met een oplossing die niet gebruiksvriendelijk was.
De 2de had de vraag niet goed begrepen en achteraf bleek dat het niet echt zijn business was.

Echter toen Roel de demo op locatie liet zien, begon het echt te leven. De mogelijkheden met deze oplossing waren behoorlijk groot. Ook al werd er maar een tipje van de sluier getoond, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Op dat moment begon ook het idee te leven dat we deze oplossing op meerdere locaties konden inzetten, waardoor het kosten-baten plaatje aantrekkelijker werd. Want het is natuurlijk wel een investering, die je terug moet proberen te verdienen. Maar het voordeel van 3 locaties met hetzelfde systeem en dezelfde software én verdeling van de kosten, zagen we als heel positief. En zo besloten we; dit moeten we hebben! 

Waar liep je tegenaan om dit gerealiseerd te krijgen?
In het voortraject heb je in ons geval te maken met een global IT afdeling die goedkeuring moet geven. Het systeem moet compatible zijn met de IT-inrichting. Zij zijn nauw betrokken geweest om ervoor te zorgen dat zowel de software als hardware compatible is. Dat wat er uiteindelijk uit het systeem komt, moet goed overgebracht kunnen worden bij klanten.
Omdat het een oplossing is voor meerdere vestigingen, betekent het ook dat er veel mensen bij betrokken zijn. De IT-afdeling, salesmanagers in Keulen, Manchester en Eindhoven; iedereen heeft er iets over te zeggen en wil erover meebeslissen.

En hoe verliep de uiteindelijke uitvoering?
Een voorbeeld van een uitdaging was als we bijvoorbeeld met een iPad van de ene naar de andere ruimte liepen, waarbij de wifi niet in iedere ruimte gelijk was. Je switched dan van de ene naar de andere modem waardoor je beeld en geluid kunt verliezen. Hoe los je dit op?
Maar de samenwerking met GISB is heel goed verlopen. De monteurs Koen er Arno hebben een heel goed probleemoplossend vermogen, die regelen dat het in orde komt!

En veel kan vooraf al getackeld worden. Roel heeft vooral heel goed met ons meegedacht. Zo lopen ze in Manchester vooruit op de andere vestigingen. Hier hebben ze een extra tv aangesloten om de mensen in de webinar ook op beeld te kunnen zien. Hiervoor heb je een extra kastje nodig, waarop Roel zei; ‘ik ga dit kastje wel alvast voor je inbouwen, zodat je het later altijd nog kunt aansluiten. Want als ik het niet doe en je wilt het een keer, dan heb je dat kastje weer niet’. Dus meedenken van beiden kanten, dat werkte ook heel erg goed!

Hoe ervaar je de oplossing nu in de praktijk?
Het is niet zo moeilijk, maar het is ook niet 1 druk op de knop. Dat is overigens ook nooit door GISB gepromoot. De vraag was een betere en simpelere oplossing dan dat we hadden en dat is gelukt.
Ik zie dat dit echt de toekomst gaat worden. Het is niet alleen voor webinars te gebruiken, maar we kunnen ook short clips maken en zelf video’s opnemen. Er zijn zoveel mogelijkheden waar we het systeem bij kunnen gebruiken, maar die moeten we nog verder ontdekken.

We wisten dat we geen 1 druk op de knop solution aangeschaft hadden, maar een hoog kwalitatieve solution met heel veel mogelijkheden die we nu nog niet allemaal kennen, maar we konden er vanaf het begin al wel heel goed mee aan de slag en nu ontdekken we telkens nog meer mogelijkheden.
Onlangs is iemand van GISB op locatie een training komen geven. Hierdoor hebben we weer een boost gekregen en nieuwe dingen gezien en geleerd. Momentjes als; oh doe jij dat zo 😊

Intern hebben we op iedere locatie een super user benoemd, die samen een team vormen en gaande weg tips en tricks in kaart brengt en een manual opstelt. Zij kunnen andere collega’s weer verder op weg helpen. Op deze manier hebben we ons verenigd en maken we elkaar beter.

Wat vind je van de kwaliteit?
We zijn heel tevreden over de multiple camera’s, die werken heel erg mooi. We hebben er 3 in Manchester, 3 in Keulen en 4 in Eindhoven. De verschillende ruimtes met verschillende camera’s, kunnen heel makkelijk switchen van de ene naar de andere camera. Je kunt ook multi camera opnemen; alle 4 de camera’s tegelijk en daarna knippen en plakken om er een mooi geheel van te maken. Over de kwaliteit van de camera’s zijn we super tevreden,  een hele goede kwaliteit.

Wat hoor je terug van je klanten/ relaties?
We hebben op enkele congressen workshops gegeven, waarbij we gebruik hebben gemaakt van de nieuwe oplossing. Van een wereldorganisatie waar we een presentatie aan hebben gegeven kregen we de reactie;  ‘Wauw, mooi en goed gedaan! High level, goede kwaliteit, super smooth’.
Dat zijn natuurlijke hele leuke complimenten om te krijgen!

Hoe vind je terugkijkend dat het project is verlopen?
Het project is heel succesvol, netjes en clean verlopen. We zijn binnen het budget gebleven en de samenwerking met GISB en de collega’s bij Össur is ontzettend goed geweest. In alle richtingen positief. Zo positief dat deze oplossing ook in Zuid-Afrika geplaatst worden door GISB!

Belangrijkste tip voor GISB?
Als belangrijkste tip voor GISB denk ik dat het slim zou zijn om meer van het IT gedeelte makkelijker te maken. Onze eigen IT afdeling is redelijk geïnvolveerd geweest. Ik kan me voorstellen dat dit niet bij ieder bedrijf mogelijk is. Ik zou bv, als GISB, zelf de switches in beheer nemen. Heeft bij ons elke keer tot discussies geleid. Teveel belasten van een IT afdeling van een bedrijf kan een barrière vormen voor implementatie.

Klantbeoordeling
Op basis van 53 reviews
9,5

Nieuws

Iedere laatste vrijdag van de maand: Training!
13 september 2022
Iedere laatste vrijdag van de maand: Training!

Elke laatste vrijdag van de maand geven we om 10.00 uur een gratis online training in het gebruikt van onze producten. Zie het als een […]

Nieuw: training op locatie!
5 juli 2022
Nieuw: training op locatie!

Je kunt wel mooie apparatuur hebben, maar als deze niet gebruikt wordt is dat natuurlijk zonde. Net als jullie willen wij niets liever dan dat […]

Veelgestelde vragen

Tegenwoordig werken we steeds vaker online samen. Het wordt steeds normaler om met veel nieuwe mensen met verschillende skills contact te hebben. Het is veel makkelijker om een online meeting te plannen dan elkaar fysiek op te zoeken. Om die reden zien we steeds meer vergaderruimtes ingericht met Collaboration tools en videoconferentie oplossingen. De laatste tijd wint de kleinere ruimte met deze apparatuur aan populariteit; de zogenaamde huddle room.


Lees meer

Het aansluiten van uw laptop op een tv kan op twee manieren: verbinden met een kabel of draadloos verbinden.


Lees meer

Webinar betekenis: een samenvoeging van “web” en “seminar”. Het is een workshop, lezing, college of iets anders van informatieve aard waar alleen online publiek bij aanwezig is. Een webinar kan vooraf opgenomen zijn, maar meestal wordt deze live uitgezonden.


Lees meer